Frivilligt arbejde i Nykøbing Sj. Badmintonklub


DET SKAL VÆRE NEMT AT VÆRE FRIVILLIG

I NBK arbejder vi med den grundlæggende tanke, at det skal være nemt og overskueligt at være frivillig.

Derfor har vi nu udfærdiget nedenstående med det formål at afgrænse, beskrive og tids-estimere alle foreningens opgaver.

Kort fortalt ønsker vi at man ved hvad man siger “ja” til.

Vi har brug for alle de frivillige hænder vi kan få, for at skabe de bedste rammer for  klubbens medlemmer. Derfor håber vi at både ungdomsspillere, forældre, motionister og seniorspillere vil byde ind på opgaverne.

Har du mod på hjælpe, eller har du spørgsmål, så kontakt Lone eller Hans-Jørgen på henholdsvis mail: lonebraestrup@nyka.dk eller svante4500@gmail.com

 

 

Bestyrelsen:

Overordnet ansvar for klubbens drift. Herunder målsætning/udvikling, økonomi, kommunikation og koordinering med diverse udvalg.

Eksempler på opgaver: trænerattester, mål og visioner for klubben, fundraising, budget, generalforsamling.

Tidsforbrug: 25 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 3–5 personer

Kontakt: Hans-Jørgen


Formand:

Overordnet ansvar for klubbens drift og udvikling.

Eksempler på opgaver: Gennemføre bestyrelsesmøder, udarbejdelse af nyhedsbreve, fundraising, kontakt til forskellige tovholdere, presseomtale, koordinering med halinspektør m.m.

Tidsforbrug: 100 – 150 timer årligt

Nuværende: Hans-Jørgen Olsen


Kasserer:

Det daglige ansvar for klubbens økonomi.

Eksempler på opgaver: Ansøge om tilskud, medlemsregistrering, opkrævning af kontingenter, fakturering/betaling af regninger, årsregnskab og budget

Tidsforbrug: 150 - 170 timer pr. sæson.

Nuværende: Leif Andersen


Sekretær:

Eksempel på opgaver: Holde styr på klubbens dokumenter, udsende medlemsinfo, referat fra bestyrelsesmøder m.m.

Tidsforbrug: 60 timer pr. sæson

Antal: 1 person

Nuværende : Claus Elvekjær

 

Ungdomsafdeling/-udvalg:

Ansvar for ungdomsafdelingen

Eksempler på opgaver: Kommunikation med trænere og forældre, diverse arrangementer, træningslejr m.m.

Tidsforbrug: 15 timer årligt, dog op til 80 timer for udvalgets formand

Antal: 3 personer

Kontakt: Thure Jørgensen


Handyman udvalget:

Knirker døren, vand på fugtskabet, kommer der ikke vand ud af bruseren er nogle af de praktiske opgaver.

Eksempler på opgaver: Udskiftning af lysstofrør, termostaten i bruseren indstilles, maling af dør.

Tidsforbrug: 5-10 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 2-3 personer

Kontakt: Svend Bræstrup


Den
lille Grønne 2021:

Planlægge og gennemføre uddeling af ”Den lille grønne” (kommunal folder) sammen med ungdomsspillere før jul.

Tidsforbrug: 5 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 1 person

Kontakt: Thure Jørgensen


Gartnerholdet:

Vedligeholde udendørs arealer ved hallen.

Eksempler på opgaver: Klipning af hækken, græsslåning, fejning.

Tidsforbrug: 8-10 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 4-5  personer

Kontakt: Bjarne Ringsø.


Tømnings holdet; Lions:

Tømning/pasning af Lion’s container på Nykøbing Sj. genbrugsplads.

Eksempler på opgaver: Sortere porcelæn, møbler osv. således det kan anvendes i Lions butik.

Tidsforbrug: 40-60 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 12 - 14  personer

Kontakt: Preben Petersen


Halbooking:

Oversigt og vedligeholde booking af baner alle ugens dage. Desuden ajourfører årsplan for evt. holdkampe og turneringer i weekenderne.

Tidsforbrug: 50-75 timer pr. sæson.

Antal: 1 person

Kontakt: Jan Olsen.


Medieudvalget:

Har ansvar for hjemmesiden.

Tidsforbrug: 20-30 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 1-2  personer

Kontakt: Jan Olsen
 

Honky Tonk udvalget:

Med til at arrangere den årlige efterårs Honky Tonk fest i hallen.

Eksempler på opgaver: Bestille drikkevarer, tjek op på duge, bestik osv.

Tidsforbrug: 20-30 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 3-4  personer

Kontakt: Lars Ole Justesen.



Geopark Bjerg Grand Prix cykelløb
:

Med til at arrangere det årlige Geopark Bjerg Grand Prix cykelløb.

Eksempler på opgaver: Kontakt til løbsledelsen, opsætning af skilte en uge før afholdelse af løbet. Hverve medlemmer til de 12-15 poster vi besætter når cykelløbet afholdes, trailer koordinering.

Tidsforbrug: 8 - 45 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 12 - 15 personer

Kontakt: Lars Ole Justesen


Cykelløb ungdom:

Med til at arrangere det årlige cykelløb – tidligere afholdt på gågaden i Nykøbing.(bør dette arrangement re-tænkes????)

Eksempler på opgaver: Afspærring af gader, opsætning af skilte. Hverve frivillige til opsætning af cafe, borde stole osv.

Tidsforbrug: 5 -10 timer pr. mand pr. sæson.

Antal: 2-3 personer

Kontakt: Thure Jørgensen


Nøgleudvalget:

Den daglige administration af klubbens nøgler, så relevante frivillige har adgang til nøgler og at de bliver inddraget igen.

Tidsforbrug: 5 timer  pr. sæson.

Antal: 1 person

Kontakt: Lone Bræstrup


Vig Festival:

Bemanding af madbod

Eksempler på opgaver: Opsætning af bod, madlavning, udskænkning m.m.

Tidsforbrug: 20 – 30 timer pr. person +  80 timer for tovholder

Antal: 10 – 15 personer

Kontakt: Lone Bræstrup


Nordstrandsfestival:

Pasning af 2 udskænkningssteder

Eksempler på opgaver: Åbning/lukning, opfyldning af drikkevarer, udskænkning til kunder

Tidsforbrug: 12 – 18 timer pr. person

Antal: 8 – 12 personer

Bliv medlem
Info tekst
Bliv medlem

Sponsorer


Kalender
Besøg vores side
Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge vores side som altid, hvis du accepterer at vi bruger cookies.
Nykøbing Sjælland Badmintonklub | Savværksvej 1A | 4500 Nykøbing Sj. | Tlf.: +45 51 23 27 74